مقاله طراحی و راه اندازی یک کتاب فروشی و لوازم التحریر

دسته بندی خدماتی و آموزشی
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات 28
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

*مقاله طراحی و راه اندازی یک کتاب فروشی و لوازم التحریر*

مقدمه :‌

طرحی كه برای ارائه تهیه شده در رابطه با یك مغازه لوازم التحریر می‌باشد كه مالكیت آن شخصی می‌باشد ودر متراژی حدود 38 متر دایر می‌باشد مكان این مغازه واقع در رجائی شهر كرج می باشدكه با توجه به بافت جمعیتی از روند رو به رشدی در رابطه با كسب درآمد برخوردار است

خدماتی كه این مغازه ارائه می‌كند شامل فروش انواع لوازم التحریر اداری مهندسی، طراحی، گرافیك فانتزی فروش انواع كتاب ادبی،رمان، روان شناسی ،كمك درسی، كنكوری وهمچنین فروش انواع بازی فكری وسرگرمی ووسایل كمك آموزشی ساعات كاری این مغازه از ساعت 30/7 تا 30/13 و از 16 تا 22 می‌باشد.

مشتریان 1-1coustoner

مشتریان این مغازه از همه قشری هستند ولی بیشتر قشر دانشجو ومحصل می‌باشد ولی در كل كارپردازان شركت ها بانك ها موسسات علاقمندان كتاب و همچنین كودكان ودر كل هر فردی روزی كاروش به این صنف واین شغل می خورد.

در ابتدای افتتاح این مغازه باتوجه به ناشناخته بودن وجود یك رقیب قدیمی در نزدیكی مغازه حركت كند ونامطمئنی وجودداشت ولی در ادامه با تكمیل كردن اجناس مورد تقاضای مشتری وهمچنین رفتن رقیب از آن محل جا برای رشد بیشتر باز شد و مغازه رشد صعودی پیدا كرده ولی این هدف ما نبوده ونخواهد بود زیرا شعار ما این است كه كار را به جایی برسانیم كد مشتری محل خرید خود را در جه اول مغازه ما بداند این امر سر نمی شود با تلاش وكوشش فراوان در تهیه وتكمیل اجناس، قیمت مناسب برخورد خوب وعوامل دیگر

1-2Managemert مدیریت: مدیریت این مغازه برعهده خودم می‌باشد كه دراین امر یك نفر بصورت تمام وقت كمك می‌كند و برای افرایش انگیزه در او یك حقوق ثابت بعلاوه یك درصد از فروش را برایش در نظر گرفته ام كه موجب می‌شود تلاش بیشتری انجام دهد در رابطه با سابقه كار من از سال 76 مشغول به این كار هستم وتقریبا یك سابقه كاری خوب دارم در رابطه با شاخص های كلید ی مالی طرح باید ذكر چند عامل را یادآور شوم كه یك به یك به آن می پردازیم

key to succesعوامل كلیدی موفقیت1-3

1-جوری جنس:

چون در این شغل با تعداد اجناس وتنوع لوازم روبرو هستیم باید سعی شود كه مشتری بطور كامل لوازم خود را تهیه كند وبه چند مغازه مراجعه نكند این باعث می‌شود كه مشتری بطور ثابت از یك جا خرید كند در صنف لوازم التحریر به تنهایی هفت هزار قلم جنس است كه اگر تنوع این محصولات را به آن اضافه كنیم متوجه خواهیم شدكه با چه حجم گسترده محصول روبرو هستیم ك این البته بجز عناوین كتاب ولوازم جانبی است پس ابتدا باید یك برنامه ریزی برای تهیه جنس و گرفتن نمایندگی از شركت های صاحب محصول كرد كه ما با گرفتن نمایندگی از 5 شركت PeNTEl STAEDTELR FabercateL papco casio الباقی اقلام از بازار رسمی بر رفع نیاز مشتری های خود كرده ایم

2-مذاكره با شركتها –مدارس وكارخانجات بانك ها دفاتر مهندسی مطب های پزشكی ومجتمع های تجاری مبنی بر تهیه اجناس مورد نیاز آنها با قیمت كمتر وارسال به محل سعی در فروش اجناس عمده با سود كمتر كه بخش وسیعی از فروش مغازه به مشتریانی اینچنین بستگی دارد

3-تبلیغات بصورت نایلون های فانتزی، پخش تراكت، هدایای تبلیغاتی واهدای آنها بصورت رایگان به مشتری وغیره

4-برخورد مناسب با مشتری وعمل این شعار كه همیشه حق با مشتری است.

5-قیمت مناسب

داشتن تابلو –قفسه های شیك ومرتب ویترینها واستندهای تبلیغاتی وكلا محیطی مناسب برای عرضه و فروش جنس

این عواملی به اختصار شرح آن داده شده میتواند باعث پایداری فروش وتضمین سود داشته باشد

سرمایه در گردش+ سرمایه ثابت= سرمایه گذاری

000/000/125=000/000/25+000/000/100=

اگر ما سود سالانه سرمایه گذاری خود را 15 درصد فرض كنیم به رقم 000/750/18 تومان در سال می رسیم واگر فروش روزانه 000/250 تومان در روز وسود 25 درصد را در نظر بگیریم به عدد 000/800/22 می رسیم واگر هزینه آب ،برق، تلفن وشاگرد را سالانه 000/800/2 در نظر بگیرید باز به سودی بیش از سودبانكی كشور می رسیم با این تفاوت كه در بانك هر ساله از ارزش پول كاسته می‌شود ولی نرخ مغازه كه همان سرمایه ثابت شما می‌باشد. هر سال بر آن افزوده می‌گردد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.