مقاله درمورد تجزیه و تحلیل سیستم كارگزینی و حسابداری شركت روغن نباتی لادن

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 196 کیلو بایت
تعداد صفحات 23
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

*مقاله درمورد تجزیه و تحلیل سیستم كارگزینی و حسابداری شركت روغن نباتی لادن*

فصل اول : مقدمه

1-1-تقدیر و تشكر :

ابتدا خدا را تشكر میكنم كه توفیق سلامت وكسب آموزش را بدست آوردم و سپس از استاد محترم جناب آقای حسینی‌نیا كه ضمن آموزش ما را در جهت آماده نمودن این مجموعه هدایت فرمود تشكر می نمایم .

1-2-مقدمه :

تهیه مستندات برای هر اقدامی در همه زمینه ها همواره مفید بوده است . در زمینه تهیه یك سیستم نیز نباید همه چیز در قلب و یاد تهیه كننده باقیمانده و در نهایت در آنجا به فراموشی سپرده شود .سیستمی كه دارای مستندات صحیح و اصولی باشد همواره نفرات دیگر با مطالعه مختصر می توانند براحتی ادامه دهنده كار نفر قبل باشند .

و اما در ارتباط با این مستندات لازم است بیان نمایم كه بر اساس اطلاع یكی از دوستان در شركت «لادن» كه كار حسابداری آنان بطور دستی انجام می شد و مشكلاتی در این زمینه نیز داشتند تصمیم گرفتیم كه به اتفاق موضوع را بررسی و در صورت امكان نسبت به تهیه سیستم مورد نیاز آنان اقدام نمائیم . لذا پس از چند تماس تلفنی و هماهنگی لازم مراجعات متعددی به شركت مزبور داشته و در نهایت اقدام به تهیه سیستم بشكلی كه در صفحات آتی نوشته و شرح داده شده است نمودیم .

فصل دوم : شناخت سیستم موجود

2-1-قبل از محاسبه

ما در تاریخ 14/8/84 به كارخانه روغن نباتی لادن رفتیم. البته با هماهنگی قبلی كه توسط یك آشنا انجام شده بود ما به آنجا رفتیم. البته قبل از مصاحبه ما با صحبت كردن با كاركنان شركت سعی كردیم با خصوصیات اخلاقی مدیریت محترم آشنا شویم و همچنین سؤالاتی كه مد نظر ما بود را طرح كردیم و سعی كردیم در طراحی سؤالات از سؤالاتی استفاده كنیم كه ما را به هدف برساند تا جایی كه توانستیم سعی كردیم از سؤالاتی كه مربوط به ما نمی شود خودداری كنیم كه مبادا مدیریت در هنگام مصاحبه از ما رنجوده خاطر شود.در هنگام مصاحبه ما با ظاهر آراسته و با خواندن سؤالات از قبل آماده شده به شركت رفتیم و سؤالات را طبق اصول مصاحبه از سؤالات اسان شروع كردیم و سعی كردیم جناب آقای رئیس را خسته نكنیم. ایشان تا جایی كه سعی داشت یا به طور ناخداگاه مصاحبه را از آنچه را كه هدف بود با سؤالات خود در مقابل سؤالات ما دور می ساخت و دیگر مشكلات شركت را جهت مكانیزه كردن با ما طرح سعی كردیم طبق گفتار استاد تمام مراحل مصاحبه را یادداشت برداری و ضبط كنیم كه مبادا بعداً دچار مشكل شویم.

2-2-بعد از مصاحبه

بعد از انجام مصاحبه و بدست آوردن پاسخ سؤالات خود را با دوستان به گفتگو نشستیم و انتظارات شركت را در مكانیزه كردن آن و توانایی خود مورد بررسی قرار دادیم. كه آیا می توانیم انتظارات شركت را برطرف كنیم كه ما موفق به انجام این كار شدیم و طبق اصول مكانیزیون شروع به كار كردیم و بعد از اخذ قرار داد و گرفتن قسمتی از مبلغ قرارداد شروع به كار كردیم.

2-3-شرح و وضعیت سیستم موجود :

سیستم موجود شركت همانگونه كه بیان شد یك سیستم دستی بود كه با مشكلات زیادی مواجه بود . تعداد نفرات نسبتاً زیاد و اشتباهات متعدد كه بعضاً برای پیدا كردن و رفع یك مشكل روزها وقت صرف می شد این مشكلات از ناخوانا بودن اعداد نوشته شده توسط كارمندان گرفته تا گزارشات غلط و نامنظم ادامه داشت .

2-4-شرح فعالیت افراد و امكانات موجود :

بخش مالی شركت سه اتاق داشت شامل یك نفر رئیس امور مالی یك نفر رئیس حسابداری و 6 نفر كارمند حسابداری بود كه همواره كارهای آنان عقب افتاده بود و به روایت یكی از همان كارمندان روزهای آخر تیرماه كه می بایست حسابهای سال قبل بسته شود چیزی شبیه روزها و شبهای خاصی است كه مرخصی ها لغو و تا دیروقت كارمندان مشغول كار بودند و حتی فرصت حمام رفتن و خواب و استراحت را هم نداشتند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.