مقاله پیش بینی فروش دراقتصاد

مقاله پیش بینی فروش دراقتصاد

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات 30
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مقاله پیش بینی فروش دراقتصاد

وسیله ای ضروری برای عرضه محصولات جدید، برنامه ریزی تولید ، تعیین سطوح موجودی لازم و ایجاد روس توزیع مطلوب است . پیش بینی خیلی بالا در مورد تقاضا منجر به افزایش سرمایه گذاریهای شركت در تولید می شود وبا هدردادن منابع مالی ، سود آوری را كاهش می دهد از طرف دیگر پیش بینی خیلی پایین تقاضا نیز باعث میشود شركت تحرك و سرمایه گذاری و اقدامات لازم برای آینده را محدود كند.

بنابراین پیش بینی براساس تقاضای واقعی صورت گیرد.

تخمین اندازه و سهم بازار

اندازه بازار به تعداد خریداران موجود بستگی دارد . خریداران موجود در بازار دارای سه ویژگی هستند.

علاقه ، درآمد ودسترسی

برای مثال موتور سیكلت 4 در نظر بگیرید . گام اول در خرید آن تخمین تعداد مصرف كنندگانی كه علاقمند به داشتن موتور سیكلت هستند كه اینان «بازار بالقوه » موتور سیلكت 4 تشكیل می دهند .گام دوم این است كه این خریداران بالقوه باید توان مالی خرید موتورسیكلت را داشته باشند. درگام سوم اندازه بازار كه تابع علاقه ودر آمد مصرف كنندگان است بر پایه دسترسی به محصول محدود تر می شود . مصرف كنندگانی كه باقی می مانند در بازار واجد شرایط » را تشكیل می دهند.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.